“Porozmawiajmy o spektakularnej i kosztownej inwestycji, jaką jest Dworzec Łódź Fabryczna – jednym z najdroższych obiektów kolejowych w Polsce.
Całkowity koszt budowy Dworca Łódź Fabryczna
Głośno było o ogromnej inwestycji, jaką był projekt “Nowe Centrum Łodzi”, w szczególności Dworzec Łódź Fabryczna. Pod względem architektonicznym jest to prawdziwa perełka, jednak jej budowa i utrzymanie są bardzo kosztowne. Czas dowiedzieć się, “ile kosztowal dworzec łódź fabryczna”?
Podział kosztów
Poniżej przedstawiamy szczegółowy podział kosztów związanych z budową Dworca Łódź Fabryczna:
Rodzaj wydatku | Koszt (w mld PLN) |
---|---|
Projekt i budowa Dworca | 1.2 |
Infrastruktura kolejowa | 0.3 |
Tunel drogowy | 0.4 |
Budowa biurowców | 1 |
Całkowity koszt | 2.9 |
Całkowity koszt budowy Dworca Łódź Fabryczna wyniósł 2.9 mld PLN, co czyni go jednym z najdroższych projektów infrastruktury kolejowej w Polsce.
“(…) Pod względem architektonicznym jest to prawdziwa perełka, jednak jej budowa i utrzymanie są bardzo kosztowne. Całkowity koszt budowy dworca sięgnął 2.9 mld PLN. (…)”
Zastosowana technologia, prace badawcze, materiały wysokiej jakości – wszystko to przyczyniło się do końcowego kosztu inwestycji. Pytanie “ile kosztowal dworzec łódź fabryczna” znalazło już więc swoją odpowiedź. Całość jest imponująca, ale trudno zaprzeczyć, że efekt końcowy jest warty poniesionych kosztów.
Oceń koszt gigantycznej inwestycji – Dworca Łódź Fabryczna
Zastanawialiście się kiedyś, jak wiele wyniosła inwestycja w budowę Dworca Łódź Fabryczna? Jest to projekt, który przyciąga uwagę nie tylko swoim imponującym wyglądem, ale także gigantycznym wkładem finansowym. Projekt i budowa Dworca pochłonęły 1.2 mld PLN, dodając do tego koszty związane z infrastrukturą kolejową (0.3 mld PLN), tunelem drogowym (0.4 mld PLN) oraz budową biurowców (1 mld PLN), otrzymujemy kwotę 2.9 mld PLN. Tak, dobrze czytacie – całkowite koszty związane z budową Dworca Łódź Fabryczna wyniosły 2.9 mld PLN, co czyni go jednym z najkosztowniejszych projektów infrastruktury kolejowej w Polsce. Mimo olbrzymiej kwoty, efekt końcowy zdecydowanie odpowiada poniesionym wydatkom – mamy do czynienia z prawdziwą perełką architektoniczną.